Op weg naar Naoshima - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Yvon en Jan Schedler/Witjes - WaarBenJij.nu Op weg naar Naoshima - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Yvon en Jan Schedler/Witjes - WaarBenJij.nu

Op weg naar Naoshima

Door: Yvon

Blijf op de hoogte en volg Yvon en Jan

03 September 2014 | Nederland, Groningen

Morgenochtend gaan we op weg naar het kunsteiland Naoshima, waar we 3 dagen in een Mongoolse tent gaan slapen (yurt?). Ook dat kan in Japan! We beginnen een beetje te wennen, maar Japanners zijn rare mensen. Als je een restaurant binnen komt begint het voltallige personeel te joelen. Hetzelfde gebeurt als je weer vertrekt. Heel grappig! Wat je te eten krijgt blijft vaag, maar is wel erg lekker. Wij begrijpen nu waarom de Jap zulke ballonnen als kuiten heeft. De bergen rondom tempels en shrines zijn echt zwaar. We lopen minimaal 10 km. per dag en dat in stieil gebied en in de bloedhitte. Vandaag makaken gezien in de bergen. Daar heb je meer contact mee dan met een Jap. Japanners (Jap klinkt misschien wat negatief) zijn net robots: zeer gedisciplineerd, gestructureerd en beleefd. Voor alles moet je in de rij staan. .. de metro, het stoplichr* de roltrap, etc. De WC'S zijn echt geweldig. Muziek, warme bril en 4 verschillende spuiten om alles wat je naar kan bedenken schoon te krijgen. Tattoo's zijn gelukkig geen enkel probleem, dus wekunnen overal heerlijk relaxen in de onsen. We hebben de komende dagen geen Internet en zijn dus niet bereikbaar. Volgende stop wordt Hiroshima. Mam ... Geen zorgen; we gaan veel kunstfoto's maken!!