Via Linkwater naar Cable Bay - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Yvon en Jan Schedler/Witjes - WaarBenJij.nu Via Linkwater naar Cable Bay - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Yvon en Jan Schedler/Witjes - WaarBenJij.nu

Via Linkwater naar Cable Bay

Blijf op de hoogte en volg Yvon en Jan

05 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Nelson

Komen nu in de mooie gebieden. De weg ergens naar toe is al een feest op zich. Stonden 2 dagen op een caming helemaal alleen, tussen de bergen en de schapen. De eigenaar had net een buggy gekocht en bood ons aan om door de bergen te crossen, zodat we terug konden lopen. Prachtige vogels gezien, wilde zwijnen en een stilte ... ongelofelijk. Ook even naar een stad te gaan om te overleven. Uit de zon en 's nachts is het steenkoud. Dekens, truien, sokken en goede wandelschoenen gekocht...... eindelijk een warme nacht. Nu zijn we op weg naar Takara en Tokuraonimi. (tussen Abel Tasman National Park en Golden Bay). Wij denken daar wat meer dagen te blijven en wifi wordt steeds moeilijker. Dus ... geen contact, dan is toch alles goed met ons. Horen net dat een vulkaanuitbarsting heeft plaatsgevonden in Japan??? Weet iemand waar dat was?
Met ons alles perfect, we houden nog van elkaar en vinden dezelfde dingen leuk. Af en toe vergeet Jan dat hij eerst rechts moet kijken en dat leidt tot veel gegil van mijn kant, maar tot nu toe gaat ook dat goed. Ik ben blij dat hij rijdt, want de natuur is hier wel erg extreem, veel hogere bergen en diepe afgronden. De eerste week in Nieuw Zeeland zit er op. In het begin was het even wennen. Ik kreeg toch wel wat flashbacks van America en de bijbehorende nachtmerries. Er zijn overeenkomsten, maar de mensen zijn echt outdoor people en heel aardig. Onze camper is knus en doet het geweldig. Koken ook vaak thuis, want de faciliteiten zijn erg goed om te koken. Staan vroeg op (8 uur) en gaan vroeg naar bed 10 uur om te lezen. Buiten is het dan ook te koud en de Nieuw Zeelanders houden ook deze tegenkwamen (de 1e van de hele reis). Proberen nu wat foto's te plaatsen.
Liefs van ons