Buenos Aires, deel 2 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Yvon en Jan Schedler/Witjes - WaarBenJij.nu Buenos Aires, deel 2 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Yvon en Jan Schedler/Witjes - WaarBenJij.nu

Buenos Aires, deel 2

Door: Yvon

Blijf op de hoogte en volg Yvon en Jan

10 November 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Zitten nu in een ander hotel: heerlijk, vlakbij Congreso en San Telmo. Vandaag naar de antiekmarkt en La Boca. La Boca speelde thuis dus het was een groot feest. Met zo'n toeristenbus dwars dooor Buenos Aires, een genaamd 'guilty pleasure', maar toch erg leuk. Vanavond helemaal opgetut om aan de rivier te gaan eten, totdat een of andere vent mij de weg vroeg. Ik wilde doorlopen, maar hij was erg demanding. Het volgende moment kregen wij een een bak drek over ons heen gegooid vanuit een gebouw. Binnen enkele seconden stonden er 4 'behulpvaardige' mensen om ons heen met zakdoekjes en water. We waren pikzwart en stonken naar een of ander zuur. Ergens in alle consternatie heb ik blijkbaar mijn tas losgelaten om mijzelf een beetje schoon te krijgen. Jan zat er ook onder. ... Opeens zie ik Jan een snoekduik op een vrouw maken, omdat zij mijm tas pakte. MIJN held !!!! Allerlei verontschuldigingen, maar die sloegen natuurlijk nergens op. Om een verhaal kort te maken .... wel hebben alles nog, maar wisten niet hoe snel terug te keren naar het hotel. Tot 2x toe gedoucht, alle kleren en tassen naar de 'lavateria' en even bijkomen van de getructheid van de mensheid. Zijn weer net zo trots op elkaar als laatst in Parijs, alleen verdient Jan nu alle credits. Zelden Jan zo'n mooie zweefduik zien maken (ik snapte er helemaal niks van ... ).
Buenos Aires is duidelijk niet Japan noch Nieuw Zeeland maar tot nu toe lukt het ze nog niet. Morgen een dage naar Tigre om de gevaarlijke stad even te vergeten

• 10 November 2014 - 07:49

Manfred:

Neeeee! Klasse Jan.

• 11 November 2014 - 08:37

Claartje:

Moest hier toch echt even op reageren. Jeetje wat een belevenis met goede afloop gelukkig. Ongelofelijk wat een manier om toeristen geld afhandig te maken. Is Jan ooit keeper geweest?

Nou hoop dat jullie inmiddels weer rustig kunnen ademen....